Hej,
jag har i några månader samlat på mig biologiskt avfall och blandat med bokashiströ. Är inne på min tredje hink och nu börjar det bli dags att blanda ut den första hinken med vanlig jord för att bokashin ska hinna "bli jord" och pH:t ska normaliseras innan det är dags för vårens plantering.
Jag har ingen odlingserfarenhet sedan tidigare så allt är nytt för mig, dvs jag har ingen aning vilken jord som är bäst, vet bara att jag har hört och läst flera rekommendationer om att alltid köpa jord som kostar en slant. I tråden "tillverka jord" var det någon som tyckte att Hasselfors ekologiska älgjord var bra. Jag har googlat på Hasselfors hemsida men jag hittar inget älgjord där!?
Däremot hittar jag mängder med olika andra typer av jord och jag har ingen aning vilken som kan passa mig. Mitt mål är att odla ätligt på min balkong (icke inglasad), som tomater, gurkor, sallad, jordgubbar, smultron, förhoppningsvis även auberginer och zucchinis. Jag har ju bokashi att utgå ifrån så där finns massa näring, vilket jord bör jag då blanda ut det med, skulle Hasselfors grönsaksjord passa?