Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svartjobb?, En fråga till Cacki
          Gita
          Inlägg 20-11-2011, 10:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Jag riktar det här inlägget till Cacki som ju var så väldigt upprörd och fördömande samt titt som tätt dragit upp vilken omoralisk människa jag är, en person som man absolut inte kan ha förtroende för av det skälet att jag berättat att jag en kort period använt mig av svart barnomsorg.

Vad anser du om Juholts svartplåtande, visserligen var han ung och det rörde sig troligen inte om några stora pengar utan förmodligen i samma storleksordning som min svarta barnomsorg och hans extraknäck är faktiskt inget som upprör mig.

Tycker bara det skulle vara intressant att få veta vad du anser Cacki.
          Den enda skillnaden mellan Juholts svartaffärer och mina är väl att han gjorde det enbart för egen vinning medan jag gjorde det för att behålla mitt jobb i väntan på i väntan på kommunal barnomsorg.

Du har ju tydligt förklarat att du anser att jag förbrukat allt förtroende, hur ser du då på Juholt?
          Gita

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cacki
          Inlägg 27-11-2011, 18:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Men oj! Här förärar du mej en alldeles egen tråd, du som hävdat att du oftast bara svarar på mina inlägg om dom är direkt riktade till dej. confused.gif
          Av rubriken att döma var min första tanke att du gått och fått barn igen på "gamla da´r" och att du erbjöd mej svartjobb som dagmamma, flirting.gif...men nu ser jag att du bara är grälsjuk igen...

Mina åsikter om svartjobb har inte ett dugg med Juholt att göra. För inte trodde du väl att de uppstod i.o.m. att han gjorde entré på den politiska arenan?

Det här med hans bilder har helt undgått mej eftersom jag dels tycker att medias "sensationella" smutskastning av honom har drivits in absurdum och mest påminner om sådant man kan läsa i "Hänt i veckan" och "Svensk damtidning", dels har jag inte varit hemma och faktiskt inte brytt mej så mycket om det patetiska nyhetsflödet kring honom.

MEN... utan att alltså ha en aning om omfattningen av hans extraknäck (och med risk att kasta ytterligare en pinne på brasan som kanske får ditt sinne att flamma över igen... giggle.gif ) , tycker jag faktiskt ändå att det är en viss skillnad på att jobba svart och på att anlita svart arbetskraft och det blir tyvärr inte till din fördel.
          Förutom att man lurar staten på pengar, ligger den stora skillnaden i att man dessutom utnyttjar en annan medmänniska i.o.m att man anlitar denne svart. Nu vet jag visserligen inte hur det såg ut i ert fall, men rent allmänt får man väl förmoda att det kan vara svårt att sköta ett annat vanligt "vitt" jobb om man passar andras ungar under sådana tider då föräldrarna själva arbetar. Är svartarbetet ens huvudsakliga inkomst går man ju miste om en hel del förmånliga rättigheter som man kan annars tillgodoräkna sej vid vanligt hederligt arbete. Vad jag syftar på vet du nog ändå utan att jag behöver gå in närmare på det, men det tror jag hur som helst nog inte att den svartarbetaren hade tackat nej till om h*n fått välja. Så jo, rent principiellt tycker jag allt att det är moraliskt värre att anlita svart arbetskraft än att extraknäck svart.

Du har dock missat poängen vad det gäller din trovärdighet hellt och hållet.
          Nog kan jag väl "överleva" att du anlitat svart barnomsorg en gång i världen, det var bara ett bra exempel på varför din trovärdighet hamnar på noll i mina ögon.
          Det jag reagerar på är att du slänger ur dej en massa anklagelser och synpunkter på hur andra ska vara/göra, men uppenbarligen inte tycker att det även måste gälla dej själv om du vill bli respekterad. Du gnäller och kommer med pekpinnar åt andra här på forumet trots att du inte är ett dugg bättre själv.
          Att jag vid några enstaka tillfällen tagit upp det här med din forna svarta barnflicka beror mest på att jag tycker att det är ett praktexempel på ditt sätt att ställa dej själv utanför dina egna åsikter om vad du tycker att andra ska vara beredda att göra. Jag har frågat förut och jag gör det igen, varför tog ni inte hjälp av soc om ni nu inte klarade av familjeförsörjningen på en lön, istället för att välja att begå lagbrott? Hade det känts skämmigt eller?? Du har ju tidigare ifrågasatt den ev. skamkänslan för alla de som utförsäkras under den här j-a regeringen helst skulle vilja slippa.
          Du tycker ju dessutom att man kan kräva av vårdpersonal på privata äldreboenden utan tvekan ska gå ut och avslöja de missförhållanden som förekommer och därmed riskera att förlora jobbet. "Det är väl bara att söka nytt jobb och flytta på sej", säger du. Tycker du det, hade det väl varit lika enkelt för dej att säga upp dej, om du nu inte kunde börja jobba pga att du inte kunnat fixa barnomsorg och hade en arbetsgivare som inte kunde acceptera det, eller? Dessutom var det betydligt enklare att få jobb för 30 år sedan än vad det är idag...

Nä, sorry men din trovärdighet ligger allt kvar på samma nivå som den gjort tidigare och även om du egentligen inte förtjänar något svar på din fråga så svarar jag ändå. Vet du varför? Jo, för att jag vill hålla ryggen fri. Annars kan jag inte kosta på mej nöjet att påpeka att jag tycker att du borde se till att svara på alla de frågor som andra ställt till dej genom tidens gång, innan du förväntar dej svar på dina egna frågor.
          Nu har du fått ditt svar och nu avslutar vi den här tråden. Hädanefter är det dock lika bra att du vet om redan nu, att i fortsättningen kommer jag bara att svara på ditt tjafsande när jag själv känner för det. Det är ju så du bemöter andra och då kan du inte förvänta dej något annat tillbaka heller, serru. Förmodligen kommer jag att nöja mej med att kasta tillbaka din egen skit i ansiktet på dej när jag ser att du ställer högre krav på andra än på dej själv. naughty.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 27-11-2011, 20:04
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 27-11-2011, 18:13) *
          Men oj! Här förärar du mej en alldeles egen tråd, du som hävdat att du oftast bara svarar på mina inlägg om dom är direkt riktade till dej. confused.gif
          Av rubriken att döma var min första tanke att du gått och fått barn igen på "gamla da´r" och att du erbjöd mej svartjobb som dagmamma, flirting.gif...men nu ser jag att du bara är grälsjuk igen...

Mina åsikter om svartjobb har inte ett dugg med Juholt att göra. För inte trodde du väl att de uppstod i.o.m. att han gjorde entré på den politiska arenan?

Det här med hans bilder har helt undgått mej eftersom jag dels tycker att medias "sensationella" smutskastning av honom har drivits in absurdum och mest påminner om sådant man kan läsa i "Hänt i veckan" och "Svensk damtidning", dels har jag inte varit hemma och faktiskt inte brytt mej så mycket om det patetiska nyhetsflödet kring honom.

MEN... utan att alltså ha en aning om omfattningen av hans extraknäck (och med risk att kasta ytterligare en pinne på brasan som kanske får ditt sinne att flamma över igen... giggle.gif ) , tycker jag faktiskt ändå att det är en viss skillnad på att jobba svart och på att anlita svart arbetskraft och det blir tyvärr inte till din fördel.
          Förutom att man lurar staten på pengar, ligger den stora skillnaden i att man dessutom utnyttjar en annan medmänniska i.o.m att man anlitar denne svart. Nu vet jag visserligen inte hur det såg ut i ert fall, men rent allmänt får man väl förmoda att det kan vara svårt att sköta ett annat vanligt "vitt" jobb om man passar andras ungar under sådana tider då föräldrarna själva arbetar. Är svartarbetet ens huvudsakliga inkomst går man ju miste om en hel del förmånliga rättigheter som man kan annars tillgodoräkna sej vid vanligt hederligt arbete. Vad jag syftar på vet du nog ändå utan att jag behöver gå in närmare på det, men det tror jag hur som helst nog inte att den svartarbetaren hade tackat nej till om h*n fått välja. Så jo, rent principiellt tycker jag allt att det är moraliskt värre att anlita svart arbetskraft än att extraknäck svart.

Du har dock missat poängen vad det gäller din trovärdighet hellt och hållet.
          Nog kan jag väl "överleva" att du anlitat svart barnomsorg en gång i världen, det var bara ett bra exempel på varför din trovärdighet hamnar på noll i mina ögon.
          Det jag reagerar på är att du slänger ur dej en massa anklagelser och synpunkter på hur andra ska vara/göra, men uppenbarligen inte tycker att det även måste gälla dej själv om du vill bli respekterad. Du gnäller och kommer med pekpinnar åt andra här på forumet trots att du inte är ett dugg bättre själv.
          Att jag vid några enstaka tillfällen tagit upp det här med din forna svarta barnflicka beror mest på att jag tycker att det är ett praktexempel på ditt sätt att ställa dej själv utanför dina egna åsikter om vad du tycker att andra ska vara beredda att göra. Jag har frågat förut och jag gör det igen, varför tog ni inte hjälp av soc om ni nu inte klarade av familjeförsörjningen på en lön, istället för att välja att begå lagbrott? Hade det känts skämmigt eller?? Du har ju tidigare ifrågasatt den ev. skamkänslan för alla de som utförsäkras under den här j-a regeringen helst skulle vilja slippa.
          Du tycker ju dessutom att man kan kräva av vårdpersonal på privata äldreboenden utan tvekan ska gå ut och avslöja de missförhållanden som förekommer och därmed riskera att förlora jobbet. "Det är väl bara att söka nytt jobb och flytta på sej", säger du. Tycker du det, hade det väl varit lika enkelt för dej att säga upp dej, om du nu inte kunde börja jobba pga att du inte kunnat fixa barnomsorg och hade en arbetsgivare som inte kunde acceptera det, eller? Dessutom var det betydligt enklare att få jobb för 30 år sedan än vad det är idag...

Nä, sorry men din trovärdighet ligger allt kvar på samma nivå som den gjort tidigare och även om du egentligen inte förtjänar något svar på din fråga så svarar jag ändå. Vet du varför? Jo, för att jag vill hålla ryggen fri. Annars kan jag inte kosta på mej nöjet att påpeka att jag tycker att du borde se till att svara på alla de frågor som andra ställt till dej genom tidens gång, innan du förväntar dej svar på dina egna frågor.
          Nu har du fått ditt svar och nu avslutar vi den här tråden. Hädanefter är det dock lika bra att du vet om redan nu, att i fortsättningen kommer jag bara att svara på ditt tjafsande när jag själv känner för det. Det är ju så du bemöter andra och då kan du inte förvänta dej något annat tillbaka heller, serru. Förmodligen kommer jag att nöja mej med att kasta tillbaka din egen skit i ansiktet på dej när jag ser att du ställer högre krav på andra än på dej själv. naughty.gif

Kul att du svarade även om det blev ett väldigt låååååååångt inlägg om din egen förträfflighet. Övriga kommentarer känns överflödiga ditt inlägg säger ju det mesta om din syn på dig själv och om omvärlden.Nu är jag ju inte den som tycker att det är fel att ha höga tankar om sig själv, tvärtom, men ibland kan det ju faktiskt bli för mycket..........
          gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 27-11-2011, 20:37
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 27-11-2011, 20:04) *
          Kul att du svarade även om det blev ett väldigt låååååååångt inlägg om din egen förträfflighet. Övriga kommentarer känns överflödiga ditt inlägg säger ju det mesta om din syn på dig själv och om omvärlden.Nu är jag ju inte den som tycker att det är fel att ha höga tankar om sig själv, tvärtom, men ibland kan det ju faktiskt bli för mycket..........
          gita

Vad gnäller du för nu då? Du fick ju ditt svar, så vad är problemet? Du ville veta mina åsikter om utnyttjande av svart arbetskraft vs svart extraknäck, that´s it...
          På vilket sätt anser du att det är att försöka framhäva min egen förträfflighet??

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera

Inlägg i den här tråden
          Gita   Svartjobb?   20-11-2011, 10:21
          Myosotis   Jaså blandar jag ihop det kanske? Det var väl du s...   20-11-2011, 10:28
          Gita   Jaså blandar jag ihop det kanske? Det var väl du s...   20-11-2011, 10:43
          Myosotis   och som jag svarade dig redan då, man kan få betal...   20-11-2011, 10:53
          *Stintan*   Jag riktar det här inlägget till Cacki som ju var ...   20-11-2011, 11:59
          Gita   Jisses det där är väl ungefär som att sälja hembak...   20-11-2011, 12:25
          *Stintan*   Tycker inte heller det är något att skrika högt öv...   20-11-2011, 12:50
          Gita   Tycker inte heller det är något att skrika högt öv...   20-11-2011, 13:06
          Red Top   Själv tyckte jag kommentarerna/reaktionerna var be...   20-11-2011, 15:09
          xlxl67   Tjejer nu tycker jag ni tar varandra i handen och ...   20-11-2011, 15:33
          Blomstertanten   Tjejer nu tycker jag ni tar varandra i handen och ...   20-11-2011, 15:39
          Gossen Ruda   Tjejer nu tycker jag ni tar varandra i handen och ...   20-11-2011, 15:40
          gnon49   Inget fel, riktigt eller påstått, är för litet ell...   20-11-2011, 17:32
          Gossen Ruda   Är inte England en god etta när det gäller att svä...   20-11-2011, 19:28
          xlxl67   Inget fel, riktigt eller påstått, är för litet ell...   20-11-2011, 18:46
          Red Top   Påminn mig inte om stackars Friggebo! http://...   20-11-2011, 15:46
          Gossen Ruda   Friggebo har lämnat två avtryck i historen, en sån...   20-11-2011, 15:58
          Gita   Vad tycker du då Cacki? Gita   26-11-2011, 20:12
          Aqvakul   Märkligt att starta en tråd som riktar sig till en...   26-11-2011, 20:37
          Eva i Skåne   Märkligt att starta en tråd som riktar sig till en...   26-11-2011, 21:15
          malarmaster   Märkligt att starta en tråd som riktar sig till en...   27-11-2011, 00:02
          tomas99   kan bara hålla med...men lite märkligt att andra s...   29-11-2011, 08:22
          malcolm   Märkligt att starta en tråd som riktar sig till en...   27-11-2011, 07:32
          Aqvakul   Precis som du brukar göra i den allmänna tråden ...   27-11-2011, 18:22
          *Stintan*   :confused:   27-11-2011, 07:37
          Överbölingen   Termen >Kränkande särbehandling< gäller tydl...   27-11-2011, 10:15
          Krolliljan   Termen >Kränkande särbehandling< gäller tydl...   28-11-2011, 09:06
          *Stintan*   Tydligen bara moderater som får ge uttryck för sin...   27-11-2011, 22:06
          Blomstertanten   Ett litet utdrag från Marco Helles blogg: "Vi...   28-11-2011, 07:37
          *Stintan*   Ett litet utdrag från Marco Helles blogg: "Vi...   28-11-2011, 10:30
          Red Top   Tack Blomstertanten för hänvisningen till den blog...   28-11-2011, 08:19
          mamamaggan   Tack för länken ! Den sidan ligger nu som f...   28-11-2011, 09:30
          Anma   Det är många som skulle behöva ta till sig det där...   28-11-2011, 11:07
          Ramoth   Ok, normald tycker jag illa om "präktiga...   28-11-2011, 12:35

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 15:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon