CITAT (Jan Lindgren @ 29-11-2011, 17:30)

Hej!
Du har naturligtvis rätt att ha åsikter om nedvärderande omdömen, men du måste också förstå desperationen som vi som vill minska koldioxidutsläppen känner. Regeringar och propagandaorganisationer som Green Peace driver helt medvetet en linje som ökar koldioxidhalten i atmosfären. Ibland kan man då uttrycka sig olämpligt.
MVH
Jan Lindgren
Jag ska inte komma med några nedvärderande omdömen om din inställning till bl a GreenPeace, men du har fel i sak, vilket är en helt annan debatt.
Dessutom är det aldrig OK att sabla ner en hel grupp människor och deras kunskaper, bara för att vinna billiga poänger i en debatt.
###########################
På miljödepartementet har man inga högt ställda förväntningar inf klimatmötet i Durban enl pressekreteraren Erik Bratthall.
Kanske inte så konstigt, med tanke på att miljöminister Lena Ek( c) har en något suspekt merit från sin tid i europaparlamentet. Som vice ordförande i lobbyorganisationen European Energy Forum, har hon lagt ner stor kraft på att hjälpa olje- kol- och kärnkraftsföretag att nästla sig in i maktens korridorer.
Miljöministern i omstridd lobbygrupp, SvDInte precis den bakgrund jag förväntar mig av alliansregeringens nya gröna röst. (Centerpartiet,
Sveriges enda gröna parti??)Det kanske bara är bra, att hon bara hinner delta den andra veckan.
Det lär dröja länge innan all världens fartblinda tillväxtprofeter och dito politiker kan tvingas på knä. Det lär nog dröja ända tills katastrofen är ett faktum.