CITAT (flaxss @ 30-11-2011, 19:05)

Ja kan du hålla det frostfritt på balkongen, är det bäst att den står där åretrunt. Citrusnäring måste du inte använda och oliver vill ha kalkrikjord. Dom tål dom första frostnätterna utan problem på hösten när dom har invintrat (och som denna höst står mina fortfarande ute). Men dock under en hel vinter är det bra med lägst +1c för att vara på den säkra sidan, även om dom tål tillfällig frost även längre fram under vintern men konstant frost i kruka en hel vinter ska man undvika och så jämntemp över hela växten som möjligt. Till våren är dom väldig längre fram på vinter. Dock känsliga för sena frostnätter (nytillväxt fryser).
Det här med frostfritt på balkongen blir svårt. Det är inte isolerat och väggar består av plåt och glas varpå balkongen håller ungefär samma temperatur som utomhus. Jag har inte heller någon bekant eller förälder med ett kallt, men ändå garanterat frostfritt utrymme, Tyvärr.......
Har för övrigt inte tagit in trädet än, framförallt pga att vädret inte ska bli kallt än. Om jag skakar lätt på trädet eller drar handen lätt över nedre delen av lövverket så lossnar blad enkelt, det är endast gamla blad, inga av de nya från i våras sitter löst.
Jag tolkar de svar jag får som att ingen av er är beredd att sätta en slant på att min anordning kommer fungera?

Vad kan jag rätta till? är lampan för klen? 26W 5900K........
Sen de där mer detaljerade frågorna jag ställde, vattningsintervall, blomspruta, omplantering, belysta timmar per dag osv? Någon med förslag?
Redigerat av Torkelboy: 01-12-2011, 11:22