Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
Enligt min köksalmanacka är det så....men det är ingenting annat som talar för det...inte TV-program eller annonsblaskor...eller är det så väl att handlarna bestämt sig för att strunta i detta???
Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
Håller egentligen med Åke om det där att det gott kan stanna där borta på andra sidan Atlanten..men det var faktiskt riktigt kul att "spöka till" huset ifjol när vi skulle ha gäster..
Jag har faktiskt tittat i just almanackan där det ju stod att det var igår 29:nde Oktober...vilket jag hade lite svårt att smälta.. Jag tror att det egentligen inte är nåt "bestämt" här i Sverige jag utan att alla gör som det passar dom...men att det på nåt sätt blivit knutet till fredag....handlarna har kanske "bestämt" att det skall vara fredagen före Alllhelgona...det verkar i allafall vara den vanligaste uppfattningen bland folk här runt mig..att det är nu på fredag...medan almanacktillverkaren kanske knutet den till fredagen närmast månadskiftet...förra året så firade jag på fel dag..lördag.....inte lätt att ha ordning på det här inte...