CITAT (Gunilla T @ 11-12-2011, 10:29)

".....freedom´s just another word for nothing left to loose..." Kris Kristofferssons definition på frihet i "Me and Bobby McGee"
Ingen egendom, inga pengar, inga tider att passa, inga relationer kvar som förväntar sig något, inga som helst åtaganden, inga förväntningar...
Är det något att sträva efter?
Precis samma sak som jag tänkte när jag gick in och läste här .
Frihet ? För vem ? Att leva som en eremit på något otillgängligt ställe möjligtvis .
Vad menar vi med frihet ? Att alltid få göra precis som vi vill utan en endaste tanke på andra ? Att köpa in ett stort landområde och hängna in det med taggtråd ?
Att vara människa är väl att vara social . Om vi bara är sociala med dem vi vill , hur blir det då ? Inga överraskningar , inget " strul " mm mm . Vilka blir vi då ? Några som aldrig lär sig något nytt .
Vem vill bli så ? Leva innanför murar och aldrig träffa några utanför vår " comfortzon" , vad ger det ? Möjligtvis en känsla av att sitta i fängelse.
Frihet för mig är att få älska vem jag vill , kunna gå ut och andas frisk luft när jag vill , se fram emot att få träffa nya okända personer som hjälper mig att växa och som får mig att tänka utanför " boxen ".
Frihet för mig är helt enkelt att inte ställa mig utanför samhället .