Billigaste varianten av "miniväxthus " är säkert elrör. Och på pallkrage går det alltid spänna fast rören på något sätt.
jag använder dom till kållandet där vi har " kålnät" över. Jag har bågar ( 3 meter)som vi har spänt fast på änderna med en 1,5 meter lång stark snöre. ( ett litet hål i både änderna av rören) Snören ligger mot marken och bågen uppe så klart, hoppas ni hänger med på konstruktionen. Vi har även en lös snöre på överdelen av bågen. Den spänns fast på en jordankare och rullas runt varje båge ( och tejpas med silvertejp) och ner till en jordankare på andra änden igen. Men på pallkrage kan man bara spänna fast på en spik eller krok på kanten. Då håller konstruktionen stabilt.
Men om man har ett par pallkragar på höjden och trycker elrören längst ner kan jag tänka mig att den håller stabilt där helt utan stödsnöre någonstans.
Om man vill har en " inspektionslucka " på plasten, kan man köpa dragkedja som metervara ( se till att den är då heltyntetisk och inte bommul ) och sy fast på plasten där man vill ha luckan.
|