Att svenska politiker totalt misslyckats med integrationspolitiken är ett faktum. Vilket jag också antydde i mitt första inlägg när jag nämnde ordet ghetto.
Jag förstår fortfarande inte vad invandrings-/integrationspolitiken har med mångkultur att göra.
Att överta främlingsfientliga organisationers språkbruk bäddar inte för en bättre invandrings-/integrationspolitik. Lika lite som moderaternas nya språkbruk(utanförskap t ex)bidrar till en förbättrad välfärd.
Kalla saker för vad det är.
Det är invandrings-/integrationspolitiken det är fel på inte att vi har flera kulturer samlade inom landets gränser. Det har vi haft i evinnerliga tider.
För att förbättra situationen måste man först få politikerna att erkänna problemet och därefter komma med förslag på förbättringar.
Att fortsätta att sprida myter kring våra invandrade, flyktingar eller arbetskraft, löser inte problemet. Inte heller att låtsas som om problem inte finns.
Regeringens taffliga försök till åtgärd är som ett hån:
Vanliga nätmyter om invandrare och minoriteterSka man utmana myter ska man göra det med fakta. Inte så här halvhjärtat.