CITAT (hehoc @ 01-11-2004, 00:01)
jAG HAR OCKSÅ FÅTT VETA AV NÅGON INSÄNDARE ATT JAG KUNDE BLI AVSTÄNGD. dET BEHÖVS INTE. jAG STÄNGER AV MIG SJÄLV. jAG ÄR SÅ OTROLIGT BEGÅVAD ATT JAG INSER ATT JAG HAR INGET HÄR ATT GÖRA.
Ännu en bortmotad från forumet. Vad hade nu hehoc gjort som var så förkastligt? Försökt vara lite lustig bara - och genast dyker forumets liemän och -kvinnor upp som gubben ur lådan och beter sig som om hon skulle ha länsat någon av Röda korsets insamlingsbössor! Har ni inget sinne för proportioner?
Har berättat för min fru om hur det går till här ibland på odla.nu, men hon som håller sig till adoptera.nu konstaterar att det är likadant där: ständiga påhopp och elakheter till höger och vänster. Ångest, jämmer och elände ska det tydligen vara.
Det här verkar vara ett typiskt svenskt fenomen. I de motsvarande finskspråkiga fora vi deltar i förekommer nämligen inte sådan här hets, istället visar man hänsyn mot varandra, diskuterar sakligt och om någon råkar hetsa upp sig någon gång tar de övriga det lugnt och försöker visa förståelse istället för att genast mobba ut folk. Lite tråkigare diskussioner blir det i och för sig, men ingen behöver åtminstone må illa för att de öppnat näbben.
Micke(vars comeback på forumet blev mycket kort)
Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.