Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Olivträd, Övervintra ute.
          Pepparkvarnen
          Inlägg 31-10-2004, 17:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 4 680

Jag fick ett olivträd när jag fyllde i somras. Jag satte ner det i backen och det klarat sig bra tills nu, men måste jag gräva upp det och ta in det eller kan det stå kvar ute?

Det är ca 70cm högt och området är Norrköping.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          andreas i uppsal...
          Inlägg 02-11-2004, 21:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

Kurt menar du den här? Den har stått ute ett år och klarade vintern bra, vilket inte var så konstigt men allt de där skyddet, den visste väl inte ens om att den inte befann söder om Tyrolen

Det ska finnas oliver som ska vara härdiga ner till 15-18 minus som stora8bl.a sorten mision), och de har klarat av en längre tid med köld men då bara några dagar(tänker bl.a på norra grekland) Vissa platser, kustnära områden i skåne,västkusten och andra ställen skulle kanske kunna erbjuda endast korta korta köldperioder, återigen verkar Falsterbo vara en bra plats för det.
          Även fast oliver skulle kunna klara sig någon/några vinter så vet man inte, helt härdig är den i alla fall inte men med skydd skulle de nog gå bra... Har sett stora ex i bl.a Belgien,England och Danmark, men de skyddas kanske också under kalla,envisa vintrar

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 09:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon