Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Motverka att kanalplasten "flyger i väg", Fundering kring smart lösning?
          Lady Hamilton
          Inlägg 29-12-2011, 12:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Vid den senaste stormen (som max ca 40 s/m) så flög 5 plastskivor iväg från mitt växthus. 3 st hittade jag igen men de andra 2 måste jag köpa nya. Jag har kanalplastskivorna fästade med "spindlar" på utsidan och vill hellst slippa använda silikon för att få rutorna att sitta fast. Det jag funderar på är om jag kan sätta upp ex.vis en list längs långsidorna på insidan av växthuset och som jag fäster i kanalplasten med två skruvar i varje skiva? Har jag då även plastskivorna fästade ordentligt med "spindlar" på utsidan borde det då inte funka? Blir det rejält blåsväder som borde detta arrangemang ge mig lite mer tid att hinna åtgärda ev. lossade "spindlar" eller så att jag kan hinna slänga över en pressening över växthuset i värsta fall. Dessa lister skulle göra så att själva skivorna inte hinner lossna och blåsa i väg. Vad tror ni? eller har ni någon annan smart lösning

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ogräset
          Inlägg 13-01-2012, 17:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 345
          Medlem nr: 4 207

Hejsan!

Jag har ett växthus med trästomme, och där är det spår som kanalplasten ligger i... fungerar toppen.

Birgitta :-)

5.jpg

--------------------
          Kika gärna in på min blogg Underbarahem!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 17:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon