CITAT (kristerh @ 03-11-2004, 11:32)
Sverige har väl en stadsskuld på 1200 000000000 ettusen tvåhundra miljarder! ca. Att bara betala räntan på dessa pengar förklarar varför sverige står på knäna och inte har råd med åldringsvård sjukvård mm.
Om man hade lite kompetent folk i ledningen för sverige och inte en massa yrkespolitiker som aldrig har sett ett vanligt arbete förutom i någon utredning så är jag säker på att det hade sett bätte ut för gamla svedala
Ändå får man höra från Göran o co att det går bra för sverige!
det går såpass bra att man måste låna mer för att kunna betala räntor bidrag o dyl.
krister
Jag måste hålla med i det kristerh säger och min teori är att den stadsskulden kommer vi aldrig att kunna komma ikapp med, med tanke på alla de miljarder vi tvingas pumpa in i "jättebygget" EU. Jag har alltid tyckt att det är åt skogen med jättestora enheter, multinationella storföretag, för att inte tala om detta med EU.
Möjligheten för den enskilda människan, i fallet med EU det enskilda landet att göra sin röst hörd, att kunna protestera när det inte fungera som vi vill blir förminskad till ett minimum. Att förflytta makten till ett stort antal människor som lever under helt olika villkor i de skilda länderna ser jag som ett vansinnigt projekt.