CITAT (Motti @ 22-01-2012, 00:59)

Tack för ni svarade och visade omtanke

Min mor fick polymialgia reumatika och jag såg henne liksom tyna bort ,tror jag är rädd för att ha fått samma skit :(men nu har det blivit jobbigt Alvedon är en droppe i havet typ men lindrar lite ,jag kan inte äta Ipren osv för att jag är magsårsmänniska och äter Loccek sedan över tio år. Det vet i fan vad som hänt med mig inte är det kul precis .Ska ta mig i "hampan"och ringa min läkare är väl ingen ide att skjuta på det kanske .Tack så innerligt för era ärliga svar
Vad jag vet att de gärna ger cellgift i tablettform mot reumatism det skrämmer mig vansinigt !Förstår att det kan kännas skrämmande men det man ger är väldigt låga doser som inte kan jämföras ens på samma dag som men doserna man ger till cancersjuka. Jag har ett par kompisar med RA som får behandlig med låga doser av cellgift och de säger att de mår lite illa dygnet efter de tagit sin medicin men att de har så bra hjälp mot värken att det utan tvekan är värt biverkningarna.
(Dessutom får du inte jämföra med hur din mamma mådde av sin sjukdom med hur hur reumatiker behöver ha det idag. Det har hänt massor på forskningsfronten bara de senaste åren och man har helt andra behandlingsmöjligheter idag. Du behöver inte vara rädd för att du ska behöva få en sådan tynande tillvaro som din mamma även om det nu skulle visa sej att du också drabbats av samma sjukdom.)
Kram!
Redigerat av Cacki: 22-01-2012, 11:51