Jag är 28, men jag uppskattar verkligen en härlig, skön filmkväll på en fredag, helst med lite god mat till. Det är fest för mig. Avslappning. Festa är iofs helt ok att göra, men inte allt för ofta. Man kan annars pyssla med något, kanske göra egna, hemmatillverkade julkort? Köpa färg och måla krukor? Gå på teater, bio? Planera frököp för våren? Gå med i en helgskurs? Simma på badhus? (Det är läckert när ljuset i taket släcks och ljus kommer underifrån vattnet när det är sent) Besöka föräldrarna under helgen kanske? Stöka till det i hemmet och sedan städa upp? ;o) Ligga på golvet och göra avslappningsövningar? Baka kakor. Spela kort eller sällskapsspel med någon? (om ingen finns, då patiens) Shoppa julklappar? Skriva en novell eller flera? Eller varför inte memoarer? Läsa en god bok? Räkna på framtidens utgifter (speciellt eftersom du flyttat hemifrån) Tvätta kläder. Skaffa fler vänner via nätet och bjuda hem dem. Sjunga Hare Krishna-låtar. Tänk ut en ny hobby som du kan tänka dig, tex att bli en hobbykemist som utövar experiment med natriumbikarbonat + citronsyra? ;o) Gå ut i naturen och plocka svamp (med ficklampa om det är mörkt) Åka ut till ställen du aldrig har besökt förut. Lägga pussel. Försök tänka ut saker som kan lösa världsproblemen. Internetta bort hela helgen.
|