CITAT (Ugglemormor @ 08-02-2012, 19:24)

Det verkar ju att jag ensam inte har rätt till mina åsikter enl. några medlemmar ....... vad gör man åt det? Ska jag be deras tillåtelse vad jag ska skriva och hur skulle det då gå i såfall?
Vems åsikter får jag då skriva om?
Ugglis. Kan du inte läsa om ditt eget inlägg en gång till fast med "mottagarögon". Låtsas att det är någon helt annan person än du själv som skrivit det. Fundera sedan en stund om skribenten ser sej själv som offer eller inte. Ligger det någon förtäckt anklagelse i texten? Har du själv sett någonstans att det är någon som i klartext har sagt att skribenten inte har rätt till sina åsikter.
Man måste nog dessutom hålla isär vad som är åsikter (vilka är till för att bemötas i ett diskussionsforum) och vad som är utläggningar om sin livssituation. Påståenden som egentligen lika gärna kan lämnas obesvarade eftersom den ende som sitter inne med svaret är man själv. Uttrycker andra dessutom att de inte är intresserade av det som skrivs, vad är det då för mening med att skriva?
Tänk efter noga nu, är det verkligen enbart är de där odlaiterna som är "skurkar" eller tror du att de i sin tur känner att du tvingar på dem information om ditt privatliv som de inte vill höra?