Eftersom det var skånepåg, som sade att GW har Aspergers syndrom, är jag beredd att tro honom. Han sade det inte i någon negativ avsikt, utan uppskattande. Det kan ni själva se här.
CITAT (skånepåg @ 09-02-2012, 00:10)

Han har Aspergerer så en av mina favvo aspisar, han sitter på så mycket kunskap så det är inte klokt, som man är vill man ju veta allt så ^^
Skånepåg har tidigare berättat att han själv har Aspergers syndrom, så jag betvivlar inte hans kompetens i sammanhanget.
Att säga att någon har ett syndrom är definitivt inte att förtala någon. Det är helt enkelt en del av dennes personlighet. Det är med Aspergers syndrom som med Tourettes syndrom eller vilket annat syndrom som helst. Det förekommer i olika grader.
==============
CITAT (Motti @ 12-02-2012, 00:36)

Skulle vilja säga att Leif GW har en stor pesonlighet och ett högt IQ och bryr sig inte ett skit om vad andra tycker och tänker om honom han bara kör på och gör sin grej utan att bry sig om alla påhopp på honom som person .Vi föds olika från den dagen vi ser ljuset det är liksom männsklighetens charm just våra olikheter !men en del vägrar acceptera det och tycker att alla ska tycka o tänka likadant och om vi inte gör det !ja då måste det vara något psykiskt fel på oss eller så blir vi mobbade av dom som inte kan acceptera våra olikheter och då kan man bli kallad både för det ena och det andra .
Det handlar inte om att vilja att alla ska tycka likadant. Det vore ju trist. Däremot handlar det om vilka argument man för fram och hur man framför dem. Att framföra "fakta" som bevisligen är lögn , eller nedvärdera personer med en annan åsikt för inte debatten framåt. Inte heller för det debatten framåt att ta på sig någon sorts offerroll, som t ex -"Jag blir mobbad"

, när man blir motbevisad. Det ger varken respekt eller uppskattning.