CITAT (Ammelina @ 17-02-2012, 12:15)

Jag tog ett par foto, vet inte om det syns så väl då jag plockat bort dem som var angripna hela tiden. Men någon nämde baggar som flyger omkring.. Jag flyttade nyligen hit, och fick en kruka med tullpaner av en vän i inflyttningsgåva. Har sett att där varit små flugor runt den ibland, och en lök blev helt vit så den fick jag kasta. Men efter jag läst detta här gick jag och lyfte upp den ur kruka. Där vimmlade utav några svarta flygadne baggar. Nu åkte den ut! Men frågan är om det är dessa som har orsakat detta på Hibiskusen? Jag har sett att det varit sådan som flugit runt dem också, men det brukar ja vara lite småflugor inne denna årstiden så jag tänkte inte på tullpanerna. Vad ska man utrota dem med, för dem lär ju finnas kvar här nu? Har inte sett något likande på mina andra växter ännu? jag ska i alla fall byta jorden och spola av röttena, hoppas jag inte tar dö på dem bara

Äckligt med baggar, va bra att du hittade dom, de borde vara boven. Hibiskusen har säkert godare blad än dina andra växter och blev därför utvalda att ätas upp. Plantorna klarar sig säkert med en ordentlig avspolning och baggarna får du slå ihjäl vartefter, förhoppningsvis försvann de flesta när du kastade ut tulpanerna, lycka till!