CITAT (mamamaggan @ 18-02-2012, 17:06)

Azur , varför skulle man pendla med bil från Enköping ? Det kan jag tänka mig att det tar längre tid än att åka tåg.
När man pratar om att pendla med bil så får man väl också räkna med att bli sittandes i bilköer.
Varför väljer du att ta exempel med områden som Norrtälje och Nynäshamn ? Finns goda pendlingsmöjligheter med tåg runt Mälaren , både på norra och södra sidan .
Med tåget kommer du in till " centrum " , har nära till T-centralen och har stora möjligheter att välja en T-bana som kanske utan byte tar dig till din arbetsplats.
Vet personer som pendlar med tåg och får räkna en del av restiden som arbetstid. Tågresan ger en väldigt bra möjlighet att läsa in saker som krävs för jobbet. Nu kan kanske inte alla göra så men ............
Precis, från Enköping tar det 50 minuter med tåg till Stockholm centrum. Och där fick åtminstone jag en vanlig kommunal hyresrätt snabbt och lätt. Och Enköping är faktiskt en rätt trevlig liten stad, absolut ett ställe man skulle kunna bo kvar på. På sikt kan man söka nytt jobb på orten också, och slippa pendla alls.