CITAT (*Stintan* @ 18-02-2012, 16:47)

Nu tycker ju inte jag att 2 timmars pendling är särskilt mycke men det kanske beror på att jag själv alltid pendlat minst den tiden.
Det är förstås helt individuellt hur lång pendling man står ut med, och många pendlar ju också mellan t.ex. Stockholm och Enköping.
Själv har jag en gräns vid ungefär en timmes pendling enkel resa - längre än så går inte i längden, det känns inte som om det blir nånting kvar av dagen.
CITAT
Alla behöver inte och vill inte bo i eget hus eller bostadsrätt men det finns ju inte hyreslägeheter så att det täcker behovet. Hur många unga är det inte som tvingas bo i andra hand och flytta ideligen?
Jag tror problemet snarare är att det inte finns hyreslägenheter
centralt. Nu är det många år sen jag letade bostad, men åtminstone då var det ganska korta väntetider för en hyreslägenhet i t.ex. Rinkeby eller Fittja, men komplett omöjligt att få ett hyreskontrakt i en närförort eller centrala stockholm utan att ha kontakter eller betala svart.
CITAT (mamamaggan @ 18-02-2012, 17:06)

Azur , varför skulle man pendla med bil från Enköping ? Det kan jag tänka mig att det tar längre tid än att åka tåg.
Tja, man kanske vare sig bor eller jobbar nära en station? Det är ju jättebra om man kan ta sig till jobbet snabbt kommunalt, men börjar det handla om buss+tåg+tunnelbana+buss drar både tiden och risken att man blir försenad iväg.
CITAT (KRT @ 18-02-2012, 18:27)

Återigen, alla fokuserar på Stockholm, men Skåne är väl ungefär samma avstånd som i storstockholm? Finns
Jag tror situationen är liknande i alla storstadsregioner, jag har dock bara personlig erfarenhet av stockholm.
Redigerat av Azur: 18-02-2012, 19:05