Massvis av fina tips!
Jag är ju ute efter en "lummig" känsla i trädgården men vill inte skaffa nått som är för svårskött eller som inte "passar" in i trädgårdens naturliga förutsättningar. Känns bara som att det blir mer jobb om man ska jobba emot trädgårdens förutsättningar, känns bäst att hitta nått som gillar läget här ist!

Känns som att det nog lutar åt fläder trots allt (är ju så barnsligt förtjust i flädersaft dessutom!), det enda är väl att jag har förstått det som att flädern inte alltid är lätt att etablera mitt i en gräsmatta sådär?
Men blev ganska sugen på några av de andra förslagen med... men det finns flera ställen på den här trädgården som skulle behöva fyllas med lite växtligthet!

Har alltid varit svag för träd med röda blad, det måste jag erkänna, grannen har en blod-lönn (tror jag de heter) och den är hur läcker som helst.
Ps! Har hört att det alltid är bättre att vattna ordentligt, mer sällan - än lite & ofta, för att rötterna inte ska bli ytliga. Hur mycket är ordentligt & hur ofta bör man vattna ett nyplanterat träd under normal sommar. Dvs ingen extremtorka eller extremblöt sommar?