Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur förbereds sandlådan ?, Ärvt barnas sandlåda!
          Maria zon 6
          Inlägg 07-11-2004, 21:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 3 089

Eftersom jag hört att det ska vara gynsamt att odla i sand så ska jag nästa sommar odla sommarblommor i mina barns övergivna sandlåda. Innermåttet är 3 x 3 meter och det är sand upp till två dm från kanten. Hur ska jag gå tillväga för att det ska funka? Vad ska jag förbereda nu i höst och vad ska jag göra till våren? Något särskilt jag ska tänka på? Jag har aldrig odlat i sand förr men är nyfiken på att prova!

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 08-11-2004, 07:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Det kan i vissa fall finnas orsak att odla i sand, bla kan man förhoppningsvis minska på antalet sjukdomsalstrande insekter (kan vara bra för endel grönsaker) . Men det innebär också nackdelar, vatten och gödning rinner bort mycket fort, så man måste vattna ofta, även om grästäckning minskar avdunstning något.

Just sommarblommor tillhör inte de växter som jag skulle odla i sand. Jag kan inte se att att det skulle vara någon fördel att odla just sommarblommor i sand, istället blir det mera jobb att vattna och gödsla, sedan vet jag inte hur fint det blir med gräsklipp till sommarblommor?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 20:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon