Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Japan
          malcolm
          Inlägg 27-02-2012, 22:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har alltid haft Australien och New Zealand som mina drömmars resmål men nu har jag ändrat mig och skulle vilja åka till Japan istället, gärna med ett konsertbesök med AKB48 inbokat. Har fått dessa poptjejer lite på hjärnan men det har också medfört att jag skulle vilja se lite grand av landet som gör så mycket tvärtemot gentemot oss.

Undrar nu om någon här har varit där och har något att berätta, vad kan en resa dit tänkas kosta och vad är värt att besöka?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lokan
          Inlägg 28-02-2012, 16:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

Ojoj, finns hur mycket som helst att berätta om Japan! Nu är det 10 år sen jag var där sist men antagligen har inte mycket förändrats på den tiden.
          Japan är ett ganska dyrt land. Maten kan man komma undan med ganska billigt men i övrigt kostar allt en bra slant. Vad resan kostar får du söka på flygbolag och resebyråer - det har jag ingen aning om.
          Trädgårdslandet nummer ett! Alla har en trädgård - ibland bara en kruka vid dörren men att odla tycks sitta i generna där. Och prydligare och renare storstäder får du leta efter! Inget skräp på gatorna minsann! Att bara promenera runt på gatorna ger mycket och man stöter på små tempel (med trädgård) titt som tätt.
          Åker man till Tokyo kan man ta ett tåg som går runt hela stan (Yamanote-line) och stanna på olika stationer varje dag och utforska. Vissa platser är ju mer populära, Akihabara, Ueno (klassisk körsbärsblomningsplats) Shinjuku osv.
          Folk är väldigt hjälpsamma men man kan inte lita på att dom visar rätt - en japan får inte mista ansiktet. Dessutom är kunskaperna i engelska ganska dåliga.
          Man kan ta ett tåg och åka till den lilla staden Kamakura på kusten nästan rakt söder om Tokyo - eller varför inte en utflykt till Fuiji?
          Det är nog nästan enklare om du ställer frågor malcolm, vet inte riktigt var jag ska börja.... Men om sångfåglarna vet jag ingenting! laugh.gif

http://www.japaneselifestyle.com.au/tokyo/...attractions.htm

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon