Nej, försvinn inte, La Strega. Jag tycker att du är en kul och färgstark medlem här.
Nu har jag läst trådarna om hundfoder, som jag förut hoppade över eftersom det inte är mitt ämne, och tycker att det finns mycket att invända mot både La Strega och hennes belackare där. Jag håller med om att La Strega ger intryck av att bara vilja lyssna på det hon vill höra och jag reagerar när hon i flera fall bemöter synbarligen välmenande svar med ironier. Men å andra sidan finns det flera svar som inte verkar så välmenande, och en del skribenter sätter in elakheterna på ett väldigt tidigt stadium.
Så - nej, jag skulle inte ge mig in på att diskutera just hundutfodring med La Strega, men det är det ju ingen som tvingar mig att göra heller. Och känner man så kan man ju bara gå förbi såna trådar. Det är ingen anledning att börja skälla på henne eller döma ut henne som person, kalla henne för omogen o s v. Alla har sina sidor och hon har skrivit trevliga och intressanta saker i många andra frågor. Liksom Fenja - jag vågar väl nämna dig, du har ju redan blivit utpekad några gånger utan att verka bli knäckt för det? - ofta uttrycker sig rätt bryskt, men också är en av våra flitigaste författare av bra och hjälpsamma inlägg.
Slutligen:

till Amaira för dina ärliga och reflekterande inlägg! Jag beundrar din förmåga att ta ställning utan att skruva upp tonläget.
Det enda jag inte riktigt förstår är när du verkar tycka att La Strega har rätt att kräva folk på vetenskapliga belägg och/eller källhänvisningar till deras svar. Jag tycker att det var det kravet i kombination med andras syrligheter som fick diskussionen att spåra ur. Om vi ställde motsvarande beviskrav när det gäller trädgårdsfrågor är det väl bara Cilla och en handfull till som någonsin skulle kunna svara på en fråga! Och det här är ju ett forum för
amatörer.