Äh, vad tråkigt. Tittade igenom den där tråden för att se vad det var som gjorde att det blev som det blev.
Det är intressant att människor blir så fasta i sina normer att de inte längre ens behöver argument för sina ståndpunkter utan helt enkelt står för det de gör bara för att det är en norm. Märkte av det lite i vissa personers inlägg (fast mest säger jag det som nåt allmänt som jag ser väldigt ofta).
Inte konstigt att hon frågar samma fråga flera gånger om folk inte tar vegan-alternativet riktigt på allvar.
Tror själv att den hund som La Stratega kommer att ta hand om kommer att må bättre än många många andra hundar som får kött i stora lass. Brist på sympati eller medkänsla har hon ju inte, vilket däremot många andra hundägare har.
Blir alltid lite bråkigt då man diskuterar politik, etik eller religion på internetforum, har jag märkt. Av denna anledning brukar jag avstå från att diskutera sådant på forum som är till för annat. Man blir så lätt osams med folk (själv är jag så filosofisk att jag gärna kritiserar mina egna värderingar. Jag tar alltså inte illa upp om mina åsikter inte stämmer överens med andras, men många andra reagerar på ett annat sätt!)
Är alltid bra med någon som får folk att tänka lite självkritiskt och ifrågasätta sina värderingar (tycker jag). Har själv märkt (inte här på forumet alltså) många gånger hur folk som inte är veganer desperat försöker förlöjliga personer med veganåsikter, som ett slags sätt att själv slippa tänka på att det de äter faktiskt är djur, och att det finns de som av etiska anledningar valt att avstå från det. Enklare att håna andra än att kritisera sig själv!

Kom gärna tillbaks snart! Du kan ju avstå från att diskutera sånt som inte har med odling att göra... Det gör jag eftersom jag vet att folk i allmänhet inte tar emot kontroversiella och ovanliga ideér så lätt.
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)