CITAT (Huggorm @ 17-03-2012, 00:03)

Kan man bli så olika om man är enäggstvillingar? En av mina bröder har två enäggare, och de ser då inte jag någon skillnad på. Ungefär som knattarna, det är bara farbror Kalle som kan se skillnad på dem

Nåja, de är otroligt lika i utseendet, även om den ene har helskägg ...

, men olika i sättet kan man nog vara även om man är "enäggare", ungefär som vanliga syskon skulle jag tro.
(Både min svägerska och jag har haft några pinsamma ögonblick, då vi tagit / sagt fel, men dessa historier tar vi en annan gång !)
CITAT (emmas matte @ 17-03-2012, 12:03)

tvillingarna en högerhänt och en vänsterhänt, är de spegelvända tvillingar, då kan de oxå ha hjärtat till höger respektive vänster????? Det är en mycket sällsynt variant av tvillingar.
DET var intressant !! Har aldrig ens tänkt på det, men jag ska påpeka det för Bröderna !
Edit; en liten anekdot från drygt 15 år tillbaka, då de båda fick erbjudande från Svenska Tvillingregistret om de ville veta om de var en- eller två-äggare. De båda accepterade; lämnade blodprov hos resp. vårdcentral och sen kom min makes provsvar till hans bror och broderns kom till oss ...
Redigerat av omk: 19-03-2012, 02:16
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein