BRA Johan och Blomsterlandet!
Hur många ungefär var redan beställda innan detta goda beslut fattades?
Och hur planerar ni att informera om varför ni fattat detta konstruktiva beslut?
Jag har ett förslag för de plantor ni redan köpt in:
Välj en av de mest kundtäta helgerna nu i vår. Anlägg en liten brasa i tunna utanför eller inne i butiksområdena.
Skylta om att ni bränner materialet för att rädda päronträden i landet, och att ni rekommenderar kunderna att göra detsamma med sina plantor hemma.
Berätta att ni har helbra alternativa växter inne i butikerna. Och att dessa till skillnad från sävenbom och vissa kinesiska enar går att ha tillsammans med päronträd.
Gör ni detta blir ni landsledande i kampanjen! Alla som fortfarande säljer kommer att ligga efter!
Gissa hur mycket god PR ni får i alla trädgårdstidningar och i lokala dagstidningar?!
Och gissa vilken liten marknadsföringskostnad det blir att under en helg ha en personal per butik som eldar vid en tunna och berättar ett par timmar, och kostnaden av de få plantor som det rör sig om - jämfört med all annan dyr marknadsföring.
Bränn och bli landsledande förebilder i branschen! :-)