CITAT (Fenja @ 10-11-2004, 20:55)
Hmmm... en kompis till mig har en som heter Ossian. Ossian var från början en liten söt kulting som Trygge Torgny är nu. Numera är han det lömskaste och mest oberäkneliga jag träffat. Hade han varit hund, skulle vilken hundägare som helst ha avlivat honom för länge sedan! Att han är 70 cm hög och väger närmare 100 kg gör inte saken bättre... *ryser*
Mvh
Fenja
Om han väger uppåt 100 kg så är det nog inte en riktig minigris utan ett hängbuksvin. Annars har hon varit väldigt orutinerad och inte tittat på föräldrarna innan hon köpte grisen eller gett den alldeles för mycket mat.
En gris kan äta tills den dör om man inte stoppar den och man får ju hålla koll på hur mycket de äter, jag förespråkar dock inte att svälta grisen som vissa gör för att hålla den liten

Lagom är bäst som med allt annat.
Men viktigast är generna. Både Tindras föräldrar och Trogne Torgnys föräldrar väger runt 30 kg och om vi inte övergöder dem kommer de också stanna runt det. I storlek blir de ungefär som en mellanstor hund, alltså inte jobbigare än att ha två hundar

Att jämföra dem med hundar mentalt går inte. De är mer en blandning mellan hund och katt i psyket. Sen ska man ju alltid tänka på att det är en gris man köper och den har därför grisbehov, t.ex. som att böka, ta lerbad (det gör som tur är inte Tindra i alla fall), gå och grymta m.m
Men om djuret är aggressivt skulle jag också ha avlivat det, det går ju tyvärr inte att ha ett aggressivt djur, vilken sort det än är.
Och som alltid ska man ju läsa på och rådfråga andra innan man skaffar nån sorts djur överhuvudtaget så man inte åker på en nit

Nog om grislektionen och tillbaka till namnen

Vi funderar nog starkast på Hugo eller Gimli i alla fall. Gillar Gimli mycket trots att den andra skulle hetat det om han överlevt och han hade vi ju aldrig ändå så.......tja, vi får se.
Tack återigen för alla förslag!