CITAT (Bengalow @ 24-03-2012, 20:05)

Varifrån har du fått att båtlack skulle vara mjukt? ALLT trä är rör sig med fuktigheten, det betyder att all lack måste följa rörelserna i träet. Sedan måste jag hålla med Malcolm, att det var ett jäkla svamlande om en "trappa", när det endast gäller ett enda trappsteg/plan. Projekt? Jajadå..
Jag hade själv lagt dit en träbit för att gå på. Obehandlad och praktiskt taget inget arbete. Och minst lika snyggt.
Ta och glöm det med parkettlack - det är INTE fuktbeständigt, endast avsett för torra utrymmen. Men som sagt, man måste försöka, för att få veta. Lycka till i experimentverkstaden, men glöm inte att goda råd redan har erfarenheter bakom sig...
Halaj!
Minns inte var jag fått det från. Men det är inte fuktigheten som är buggen utan att ett båtskrov ”lever” väldigt mycket. Man kan komma upp (kortvarigt såklart) i smällar på 20 G i en planande motorbåt i hård sjö.
Jo, jag har hört de där kommentarerna i bekantskapskretsen också: skall det ta ett halvår att fixa till ett sketet trappsteg!!?? Och visst, jag hade kunnat åka till Byggmax och handla lite plank och fixat alltihop på en helg. Men hur kul/originellt är det?
Det finns de som köper platta paket med spånskivor på IKEA också, och är nöjda med det.
Good on them, men det är inte min kopp te, som engelsmännen säger.
Och vilken aggressiv ton du har! Det är inte bra för dig. Du kan spräcka en artär om det vill sig illa, när du tar i sådär. Och tänk på att det läggs på ditt karma också. Inte bra.
//T