knappt man vågar ge sig in i debatten med risk för att anklagas för rasism o islamofobi. vad jag förstår tänker en troende muslim ungefär som en troende medeltida europe,har du inte rätta tron är du med automatik en fiende,är du inte muslim är du en hund och förtjänar att behandlas därefter. givetvis finns det kristna,högerextrema som tänker likadant om muslimer. sedan finns också konflikten mellan judar,araber och västeuropeer. vi har ju behandlat judar illa ända sedan jesu tid,det kulminerade med nazismen,men det har ju inte slutat. malmö har ju stora problem med judetrakasserier,där ett fåtal hängivna muslimer ogillar den judiska närvaron. i sverige har vi inte ännu fått samma problem som många eu-länder med många muslimer.frankrike har ju haft stor invandring av araber från främst gamla kolonier och det har medfört arbetslöshetsproblem och i dess spår kriminalitet och en grogrund för extrema religiösa åsikter. något som jag många gånger ställt mig frågande inför är att personer åker på träningsläger till afganistan,pakistan m.fl länder och polis o säkerhetspolis inte reagerar. en sådan person är ju en säkerhetsrisk av stora mått och bör hanteras därefter. jag har också ställt mig frågan,skall vi i europa (EU) överhuvudtaget släppa in grupper som inte har samma värdegrund som vi? Jo,taggtrådsstängsel kan ju bli framtiden för europa om det blir fortsatta vansinnesdåd utförda av invandrare. breivik o hans gelikar är värre att skydda sig ifrån, de är en inre fiende. Ulf
|