CITAT (mamamaggan @ 29-03-2012, 03:11)

Nästa tur . Nu är jag hemma på permis från sjukhuset. Har tillbringat 1 dygn där p g a högt blodsocker . Hade 30,5 när jag åkte in.
De förstår inte riktigt varför , tog visserligen cortison mot allergin men det borde inte bli så högt.
Man håller sedan tidigare på att utreda blodsockret. Jag har fullgod insulinproduktion men ändå rusar sockret i höjden. Tar lite insulin men det är en balansgång. Tar jag för mycket blir sockret ännu högre.
Kan bara ta snabbverkande insulin , är allergisk mot långtidsverkande. Antagligen inte mot själva insulinet utan något ämne som ingår, vi vet inte än.
Nu får vi se vad som händer i morgon , om jag ska tillbaka till mitt lasarett eller fortsätta utredas av lasarettet i " stora staden ". Allt beror på hur blodsockret beter sig.
Vilken följetong det här blev , usch!
Stackare! Den typen av ospecifika symptom som "ska utredas" är verkligen ingen höjdare!!! Var det de vanliga luftrörsvidgande medeln du fick en allergisk reaktion mot?
Men du, hur mår dina binjurar? Och din sköldkörtel (Thyroidea)? Har de utretts ännu?
Vad gäller influensor så har jag klarat mig, men däremot jag jag varit förkyld gång och på gång i snart 2 månader, och nu i veckan fick hela familjen maginfluensa dessutom. Jäkla dagisbaciller!!!!!!!
Redigerat av KRT: 29-03-2012, 10:16