Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dyrt dyrare dyrast!
          joulanta
          Inlägg 22-03-2012, 09:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 388
          Medlem nr: 4 949

Hur dyr får jord egentligen vara det handlar om p jord med älgen utanpå
          Granngården 95 kr för 50/l inte klokt. En blomsteraffär i närheten tar 98 kr för samma men jag fick akut slut så jag måste köpa i närmaste samhälle och fick betala 125 för samma jord.

Blir nog ingen mer sån säck tragiskt att den har blivit svindyr. Och sen läser man i alla trädgårdstidningar/bloggar att man inte ska köpa billig jord.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Peztis
          Inlägg 31-03-2012, 22:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Kommer också ihåg testet där resultatet visade att dyrt är inte alltid bäst, billigt inte alltid sämst.
          Men som alltid så visar inte testen på hela sanningen, vet att det vår en del som hade kommentarer till det hela.

Jag har ingen aning vad som är bra eller dåligt.

Det enda jag dock vet är att Plantagens jättebilliga jord varit fullproppad med ogräs! Vet att när säckarna har stått några veckor ute på butikens utemarknad så har det börjat växa stora ogräs direkt ut ur säckarna. Tyvärr verkar personalen inte ens bry sig om att plocka bort denna avskräckande marknadsföring. Jag menar, hur svårt kan det vara att rycka upp de närmare metern höga ogräsen eller helt plocka bort de säckarna? 5-10 min arbete?
          Jag köpte för två år sedan dessa säckar och det var fullt med små röda 2-3 cm långa groddar i hela säcken. Förra året brydde jag inte alls om att ens titta på säckarna.
          Jag har definitivt inget emot de billigare varianterna (typ 4-5 säckar för 100:-), snål/ekonomisk som jag är, men någonstans bör man kanske dra sin gräns - jag drog min.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon