CITAT (Carl @ 05-04-2012, 07:57)

Inga problem med Scotch-Brite på fönster glas på hus. Men se upp med framrutan på bilen. Framrutan på bilen är gjord av laminerat glas. Två glas skivor med en plast film i mitten. Plastfilmen förhindrar glas splitter vid stenskott. Framrutan är inte härdad pga av detta. Detta glas är mjukt blir lätt repat. Alla andra rutor på bilen är härdade repas inte.
Är det den blå du har använt?
Kom på att jag kunde söka på fönsterputsning redskap och hittade denna sida. Här ser man att även proffsen använder skrapor för det fanns ett antal.
http://www.xn--fnsterputsredskap-zzb.com/c...ions/glasskrapaCITAT (*Stintan* @ 05-04-2012, 08:01)

Nej jag har inte använt den på fönster jag har använt skrapa om det behövts.
Menar du att du gjorde som proffshjälpen sa och så fick du dina rutor rena på 2 minuter? Isåfall har du ju fått bra tips redan.
Ja men jag förklarade ju att jag dels inte får tag i en ny sådan svamp och att jag dels hade repiga fönster där jag bodde innan så jag inte är säker på att den svampen inte repade. Jag minns inte heller om fönsterputsaren rekommenderade just den svampen jag köpte. Som jag skrev så vet jag heller inte vad sådana svampar heter så jag kan inte söka på nätet och jag skrev att affären där jag köpte den ligger 10 mil bort och jag minns f öv inte vad den affären heter heller.
Jag köpte dom svamparna för ca 15 år sedan.