CITAT (Anma @ 05-04-2012, 19:38)

Så mitt ord dög inte?
Men vad bra att du hittade länken där det säljs sådana. Ett kanonbra verktyg, den i rostfritt. Men som sagt, fönstret måste vara uppblött.
Det bästa fönsterputsmedlet är förresten yes diskmedel. Det är vad de flesta proffs använder. Är det kallt häller man i spolarvätska i vattnet. Så ska man helst ha ett proffsverktyg till gummiskrapa också för bästa resultat. Och så ska man bara ha en luddfri bommulstrasa att torka av med. Den viker man till på ett speciellt sätt för att få en hård trekant i änden som man använder att torka runt med. Sen är det bara att vika om så att trekanten hela tiden är torr.
Det rödmarkerade förstod jag inte.
Jag har i alla fall fallit till föga och köpt en akvarieskapa som Kryddan föreslog. Jag hittade också en blå Scotch Brite här hemma och på den står att den inte repar och att man kan använda den till glas.
Jag hade ju som sagt hoppats slippa skrapa men nu är jag i alla fall rustad. Vi har en akvariebutik inom gångavstånd i vår lilla by så det var ju ett bra tips. Någon affär som säljer utrustning för fönstertvätt känner jag inte till i området så det hade blivit krångligare.
Har gamla dukar som kallas sämskskinn men dom är nog konsgjorda. Dom är i alla fall luddfria och vi använde alltid sådana i mitt föräldrahem.
Redigerat av Christa: 05-04-2012, 19:20