CITAT (Laika @ 12-11-2004, 12:32)
Usch för all julhysteri!! Jag börjar smått fundera på om jag är en reinkarnerad släkting till Grinchen. Jag hatar allt vad rött heter, traditioner är inget för mig o sen alla tokiga människor som trängs överallt. Det går inte ens att handla mat på ett storköp före jul, utan att behöva gå nästan en halv kilometer från parkeringen (för närmare affärerna är det fullt) hur kan folk bara längta efter nåt så vidrigt. Agrofobi, heter det så, när man inte tycker om folksamlingar? Eller det kanske är torgskräck. Skit samma, paniken är ett faktum när det är 30 meters kö för att handla mjölk o bröd till storhelger. Sen står alla andra där med välfyllda vagnslasser, ungar som är hungriga o trötta, paniken är inte mindre hos dom små på affärerna heller, alla ben som är runtomkring. Och sen tycker alla att julen är så "mys pysig o lugn" VART DÅ????? Det finns inget lugn varken i trafiken eller butiken, bara ett totalt kaos o ett jäkla kakafoni från alla som tjattrar. Nähä, tänk att få stänga dörren, bara sitta o mysa o stänga ute allt. DET är myspys o lugn o ro. Tacka vet jag efter jul, då kan man andas ut. Förstår ni att jag har mina funderingar på Grinchensläktet, o reinkarnation??
Mvh. Laika
DET DÄR kan jag väl skriva under på..men jag handlar ALLT samma dag....vi tar en heldag och julhandlar en vecka före jul ungefär..sen får gubben komplettera ett par dar innan med "färskvarorna"...för jag står inte ut med trängseln......i så fall är jag nog lite "Grinch" jag med....Men här hemma...bakom min dörr...sen på julafton.... DÅÅÅ......(men smälte inte grinchen också...)