Oj jag vill bara kommentera eken, jag kan inte påstå att jag tycker att det är rätt att göra så, men jag har själva stått i otaliga situationer där det har varit kompromissar mellan kunds önskemål och vad jag kan/vill göra, jag tror nu att de anlitat ett företag för det jobbet och utan att känna bakgrunden kan jag komma på ett antal tillfällen där jag vet att kolleger har kompromissat och gjort kraftiga reduktioner, bla som alternativ till fällning.
Jag hoppas jo att det finns en uppföljningsplan på ett sådant jobb tyvär är risken stor att det inte gör det då det inte varit standard bland företagen i Sverige (det är det inte heller ännu) men vi är på väg att få bättre rutiner på sådant och bäst av allt ni som kunder börjar ställa större och större krav på oss för bla det.
CITAT
Jo, men hamling har väl aldrig setts som något estetiskt föredöme?
Utan som ett extra mattillskott till djuren?
Torrekullas friluftsmuseum är som ett litet Skansen i miniatyr, fast utan djuren.
Som en liten, liten del av hur Södertälje såg ut för hundra år sen.
Man kanske hade lite husdjur i ”innerstan” , typ getter och sånt, på den tiden?
Tapio faktiskt har det det men inte bland bönder o dyl. däremot var det en viktig del av bla de barocka parkerna tex versailles. men även här i skandinaven har vi haft det som ett inslag i adliga parker tyvärr har de inte skötts och är idag antingen borta eller förfallna och åtgärderna blir oftast inte historiskt eller arkitektoniskt korrekta.