Jag har varit en periodare här under många år! Jag kommer in oftast när frösesongen börjar och babblar med fram till sommaren, under sommaren har jag oftast annat för mig och hela höstens lediga tid går ju åt skörden. Efter vintervilan är jag på hugget igen och trillar hit någon gång vid jul.
Jag har märkt under de senaste åren att mycket kunskap har försvunnit och att man får mindre svar och diskussion, jag har bara inte riktigt förståt varför för jag " bor" för det mesta i avdelningar " fröodling" och " köksträdgård" och gör spåradiska besök på de andra kunskapstråden. Det var först ett par år sedan jag överhuvudtaget noterade " småpratet" . Och jag ananr att källan till osämjan liggar här någonstans.
Det gemensamma för oss är kärleken till odlingar på olika sätt, men vi skiljer oss sedan politiskt, religöst mm. så ofantligt mycket att vi nog aldrig kan hitta någon konsensus.
Antingen får man ha en ren faktaforum utan prat om något annat än odlandet , eller sedan ska man förstå att inte kasta sig i diskussioner som kan urarta sig / inte ta något av snacket personligt. Jag kommer att fortsätta med min linje: blandar mig sällan på "småpratet".
|