CITAT (Copycat @ 14-11-2004, 17:23)
Hejsan ! Är inte julen bra överskattad? Man ska och ska och ska. man ska städa, man ska putsa fönster, man ska pynta, man ska dekorera, varför då? För att sen efter jul ha samma bestyr att få ner eländet.
Sittande med värkande leder och en förkylning som aldrig verkar vilja släppa, så får jag bara en enorm ångest. Att jag inte orkar just det som dom flesta andra längtar efter, utan vill att allt bara skall vara över. Granen är redan tänd på stormarknaden, helt otroligt, dom kunde väl åtminståne väntat till 1:a advent med att tända granen.
Det dröjer väl inte så länge innan julvisorna skränar genom korridorerna i köpcentrat. Usch för den här årstiden, jag längtar redan efter våren.

Jag kan inte heller göra så mycket, men ser fram emot att få ta fram ljusstakarna och pynta lite.
Dammråttorna syns inte så bra sen när vi sitter där i skenet från ljusstakarna i fönstren och alla levande ljus.
Inte behöver man feja så mycket, huvudsaken är att göra det lite mysigt och att man hinner umgås över lite god mat.
För mig är julen speciell, men jag vill inte börja före 1:a advent.