Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska köpa växthus, Vilket växthus ska jag köpa
          stofffe
          Inlägg 16-04-2012, 11:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 75 842

Hej jag har bestämt mig för att köpa ett växthus, har hittat ett på skånska byggvaror som jag tycker verkar bra odla 114 heter det, är det någon som har det och isåfall vad tycker ni om det?
          Nån som har nått annat förslag på växthus i samma prisklass
          Räcker det att sätta växthuset på 6 plintar eller måste man gjuta en sockel?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Robbanp
          Inlägg 20-04-2012, 08:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 141
          Medlem nr: 71 235

Även jag har bestämt mig för att det ska bli ett litet växthus i år! Jag har som vanligt stora planer på eget bygge men inser att det dröjer ett tag till så jag tänkte känna mig för med ett litet köpehus så länge. Letar främst efter ett begagnat på blocket men det är sanslöst så fort de går åt om det kommer in något.
          Jag var och tittade på Skånska byggvarors Odla. För min del handlar det om de mindre modellerna på 5-6 kvadrat. Det jag kunde konstatera var att om man tar ett med kanalplast ska det enkelt gå att byta ut en del mot glas (som jag kan få gratis, om de passar i storlek) så att man till exempel kan ha glas i ena gaveln och ha som myshörn. Sen kan man ju dessutom sätta tillbaka plasten inför vintern för att få isoleringsegenskaperna. Det borde inte vara några problem att göra så på de flesta hus men det är kanske värre med de som bara görs med plast, har inte haft möjlighet att inspektera något sådant. Odla är ju samma stomme oavsett om det är med plast eller glas. Om någon vet huruvida det funkar på andra så bekräfta eller dementera gärna.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 15:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon