CITAT (Myosotis @ 21-04-2012, 20:02)

Det visste inte jag, nu blandar du nog ihop mig med någon. Vivara låter bekant. Den där med torkade insekter verkar väl bra, var det den du hade? Varför var den inte bra?
Tycker inte man ska ge folk dåligt samvete när de inte matar

alla har väl inte råd och så får de samvetskval helt i onödan.
Du har själv skrivit i ett inlägg att länkar gillar du inte,men den exakta ordalydelsen kommer jag inte ihåg.
Kanske jag letar upp den en dag men inte just nu.
Torkade insekter stämmer och varför den inte var bra,skall fråga fåglarna men dom åt inte av den...
Kändes smetig och lite halvhård i konsistensen.
Började med att ha den i hållaren men därefter hamnade den mitt på fågelbordet,ingen reaktion överhuvudtaget.
Torkade insekter är säkert bra men det var kanske "smeten" som inte gillades.
Se där,jag missade ett t i ordet ditt och tydligheten var nersatt...
Jag menade/menar,kan man göra något för fåglarna/djuren dvs. allt det du föreslog tidigare i tråden och kanske lite mer,då bör man göra det !
Alla kan göra något t.ex. skrämma bort grannens katt när den sitter och suktar efter småfåglar
Läste dina länkar och hittade även en undersökning angående navelludd,tog endast fyra (4) för en forskare att lösa gåtan...
Forskning är en sak och verklighet en annan,jag har massvis av gråsparvar men det har inte folket i det andra huset,som ligger 20 meter från mig...
Statistik kan bli riktigt farlig,om den används på ett felaktigt sätt !
Däremot kommer vi inte ifrån att jordbruket,skogsbruket och miljön har förändrats,en del har blivit bättre i vår värld men mycket har tyvärr blivit sämre.
Personligen tror jag att rovfåglar tar mycket fågel i skogen men även i parker och andra områden med mycket grönt.
Motorvägen mellan Malmö och Svedala är för det mesta en syn i ond bråd död,massor av rovfåglar som har hamnat framför ett fordon och då börjar man förstå varför dom "vanliga" fåglarna minskar,vi har helt enkelt varit lite väl rädda om rovfåglarna.
Jag är ingen vän av jägare men en glesning av rovfåglar måste säkert till för att återställa balansen.
Katter är ett annat problem och tyvärr dödar dom många fåglar,oftast är katterna sk tamkatter men får ströva fritt för "lilla Sessan" skulle aldrig kunna döda !
Vill inte ta katterna av dagen men ibland dess ägare...
Myo: Hittade länken,du hatar inte,endast lat ! "Måste erkänna att jag också är för lat för att klicka på länkar"
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=9...hl=öppna+länkarFörlåt,rätt skall var rätt
Redigerat av Flemming: 21-04-2012, 22:12
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13