I dag har jag shopa loss på böcker! Det blev FRÖ BOK av Ulla Hasselmark, fast den köpte jag via internet. Sen köpte jag Handbok för köksträdgården av Lena Israelsson, Din trädgård av Karin Berglund. Sen skulle jag köpa Plantera körnor hos Myrorna, jag gick in där för första gången när jag skulle vänta på bussen en dag. Boken kostade bara 15 kr och var i fint skick. Men nu när jag skulle hemta den så hade jag spenderbyxorna på så det blev inte mindre än 4 böcker. Blomsterbok från IPC, den var lite dyr, 50kr, men jag fastnade för sidorna om förökning. Hur man ska göra blomsterarangemang kan alltid vara kul att ha... Sen blev det Botanik av Kurt Falk, för seminarier (från 1947

). Den var en lite mera avanserad bok om allt möjligt. Men det intresantaste är de sidor som handlar om olika expriment där. Om hur växter klarar sig utan vissa änen o.s.v. Den sista boken är Odla groddar och grönt.
Sen vill jag passa på att tacka Eva st, jag fick sticklingarna i dag och de var faktiskt välbehållna trotts kylan!