Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kvikkrot / ogräs
          fridsbacka
          Inlägg 25-04-2012, 12:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 50 183

Städar mina rabatter med jämna mellanrum numera , lite då och då och håller allt borta
          men skall man kasta det på komposten direkt eller ska man ta död på rötterna först ? och hur ? la i en låda nu med glaskiva över och tänkte det skulle dö där under , nu när det är kladdigt i jorden följer ju en del jord med upp som är svår att skaka av , så tänkte om man dödar rötterna ja allt man lägger där under och sen på komposten , men är rötterna verkligen döda då? när dom torkar eller kommer dom igång igen i komposten ?

--------------------
          Zon 4 / Hälsingland

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Peztis
          Inlägg 26-04-2012, 21:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Man ska inte läsa en sak och svara på en annan fråga...

Du pratade om kvickrot pch jag svarade om kirskål. Suck på mig! biggrin.gif

Har också hört det där med om att lägga det i lägga det i påsar ett par år. Det funkar säkert jättebra! Men det vill då till att man kan vänta på att det blir färdigt och att man ser att det verkligen är jord kvar och inte några rötter så att man i stället sprider det. Fast jag tror att kvickrot finns i stort sett överallt...

Men prova! Och berätta hur det går.

Såg i något tv-program en som hade en liten torkställning där hon alltid spridde ut rotogräs på ett hönsnät och då torkade det fortare. Om det ligger på marken suger det ju lättare åt sig fukt än om det ligger på ett hönsnät som är uppspänt några dm över marken.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 13:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon