Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Limeträd
          Cessel
          Inlägg 30-04-2012, 22:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 75 973

Vi har precis flyttat till radhus med ganska stor uteplats (i alla fall känns det så när jag bara haft en pluttig balkong). Jag har länge drömt om att ha ett limeträd (helst lime men citron går om det är lättare) men inte haft plats för det förut. Nu hade jag tänkt införskaffa mig det men bekymrar mig för övervintringen.
          Enda stället jag kan förvara den under vintern är antingen i vardagsrummet (inte direkt svalt) eller i ett förråd som inte har något fönster. Frågade på plantskola men fick bara till svar att de ska förvaras svalt men frostfritt under vintern och att den troligtvis kommer att få ohyra om den står i vardagsrummet då det är för torr luft eller att den kommer att tappa bladen om den står i det mörka förrådet. Enligt det svaret funkar inga av mina alternativ.

Är det helt kört för mig att ha ett limeträd alt citronträd? Eller finns det någon lösning på det?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cessel
          Inlägg 30-04-2012, 22:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 75 973

Det lär ju inte precis vara svalluft i vardagsrummet. Något annat rum har jag ingen möjlighet att ha den i som är svalare.

Vilket är lättast då? Lime eller citron?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon