Hej
jag har kört med Änglamark, Rölunda och Rölundas egen i många år för jag vill inte ha jorden "smaksatt" med rötslam, konstgödsel el andra tvivelaktiga importerade kemikalier. Tycker det har fungerat utmärkt för tomater, jordgubbar o annat i köksväg. Köpte nu på Maxi i Göteborg 4 säckar obs 50 l för 99:- vilket är ett bra pris för en garanterat hyfsad produkt. I bland köper jag Emmajungas ekojord mckt bra, men då koatar det 59/säck. Sen blandar jag i egen trädgårdskompost och vattnar vid behov med nässelvatten.
gunilla
CITAT (Peztis @ 17-05-2012, 09:37)

Det är ju flera undersäkningar som gjorts där det framgår att jorden inte är allt utan att man sedan fortsätter att tillföra näring, det är oerhört viktigt för resultatet.
Men som alltid så är det ju andra som ifrågarsätter de där undersökningarna och påpekar på bristerna i dess utförande.
Det enda jag vet att de där säckarna på Plantagen med trädgårdsjord 5 för 100:- är fulla till brädden med ogräsfrön, det brukar synas senare på säsongen hos dem där ogräsen växer meterhöga direkt ur påsarna. Fast det är kanske bra näring i ändå?

Ja och så är det bara 40 l i påsarna!!