Jag har inte direkt något drömyrke, det viktigaste tycker jag personligen att man trivs med sina arbetskamrater och att man har ett arbete för att kunna unna sig lite då och då. När jag var liten ville jag jobba som affärsbiträde, bilmek eller på kontor. Varför var nog att min morbror hade bilverkstad (fick vara med ibland och hjälpa till) och min moster skötte alla papper och de gamla fick jag leka med, skrivmaskinen tyckte jag var spännande. När jag var 14 år började jag som butiksbiträde i Konsum, sedan vid 18 års åldern började jag på kontor och har fortfarande anställning på kontor men med mera ansvar och annan firma. Däremellan jobbade jag ett tag på ett motell, serverade mat. Har parallelt även arbetet med människor som kontaktperson i familjer med spritproblem men det var för påfrestande (dygnet runtarbete) men man kände att man var behövd. Nu när jag börjar närma mig 60 så måste jag börja tänka på hälsan och funderar på att gå ner på halvtid och sedan ta hand om mig och min familj och hus/trädgård och hoppas att jag får vara frisk några år till. /Inga
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|