Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
DVD:n ej regionkodad så det var bara att köra. Fast lite skrälligt ljud. Det kom även med 7 dubbelsidiga idolbilder. Toppen. Plastade också, tål säkert fläckar.
Den som tror på det förtjänar en dumstrut. Fast allvarligt, undrar hur många ex det finns av denna utgåva i Sverige? Säkert inte många, kanske bara detta med tanke på tillgängligheten och det allmänna påhoppet på AKB-fans. Så kära odla(idi)oter, ni har varit med om en premiär.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Kanske dags att enas om vem som frågar vem. Under tiden så kanske jag skall förklara lite varför jag och malcolm och kanske andra är så fascinerade av AKB48. En enkel sökning på Youtube just nu ger 65700 klipp. På nätet blir det 271 miljoner träffar. Sidan där man kan hitta texterna upptar ca 750 titlar. Det är alltså ett riktigt ymnighetshorn att ösa ur beträffande denna grupp, om man nu inte på förhand eller av annat skäl bestämt sig för att inte gilla dem eller deras musik. Jag finner det dock märkligt att påstå att man inte gillar musiken när denna spänner från ballader till närmast hårdrock. Det är dock också märkligt att lika kända och populära som de är i Asien, lika okända är de här. Det tycks finnas en musikalisk järnridå mellan Europa och Asien. Jag finner dock ingen anledning att försöka vara någon slags profet eller förkunnare för AKB, bara jag slipper andra predikanter som skall försöka omvända mig. Alla klumpiga försök hittills har misslyckats och kommer aldrig att lyckas. Däremot kommer jag nog att fortsätta tipsa om godbitar för de som vill hitta sådana.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです