Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klippa grannens häck - och sen då?
          Hasse_h
          Inlägg 04-06-2012, 12:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

Om grannens häck växer in över min tomtgräns då klipper jag bort det som växer över gränsen och slänger in klippet på hans tomt. Jag frågar verkligen inte om han själv vill göra det, för jag har rätten på min sida.

Så resonerar min ena granne. Tycker ni här att det är ok att göra så? Klippningen kan jag inte säga mycket om, men att han slänger in det avklippta rätt in på tomten på gräsmattan och över buskar? När han lika gärna kunde gått 5 meter åt andra hållet och slängt det på allmänningen om han nu inte orkade ta det till komposthögen 100 meter bort.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          malcolm
          Inlägg 04-06-2012, 14:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag förstår inte hur man kan kalla det för grannens häck om den växer på tomtgränsen för i så fall borde det väl vara bådasansvar att hålla den snygg och välansad. Var och en klipper på respektive sida och delar på höjdklippningen sedan man bestämt hur hög den skall vara. Jag har ockå problem med en häck och grannfrun verkar tro att det är mitt ansvar att sköta häcken som funnits här långt före både hon eller jag flyttade till området. När de förra ägarna bodde i grannvillan var det inga som helst problem, vi gjorde som jag beskrev i början av detta inlägg. För tre år sedan kom den nuvarande grannen och jag att vi skulle ta ner häcken rejält, hon gjorde inte ett smack för att hjälpa till men hennes exman var här och hjälpte till. Det blev massor av ris och jag insåg att det var ingenting man fraktade bort med en vanlig släpkärra som hon tyckte så jag beställde en container och vilket liv det blev. Hon skrek och svor åt mig på både svenska och arabiska (eller vad de nu talar i Israel) men hon bidrog inte med en spänn för kostnaderna. Sedan dess har häcken fått växa fritt och det är verkligen dags att ta ner den igen men jag har inte den fysiska orken att göra något åt den efter lång tids sjukdom.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 18:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon