Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klippa grannens häck - och sen då?
          Hasse_h
          Inlägg 04-06-2012, 12:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

Om grannens häck växer in över min tomtgräns då klipper jag bort det som växer över gränsen och slänger in klippet på hans tomt. Jag frågar verkligen inte om han själv vill göra det, för jag har rätten på min sida.

Så resonerar min ena granne. Tycker ni här att det är ok att göra så? Klippningen kan jag inte säga mycket om, men att han slänger in det avklippta rätt in på tomten på gräsmattan och över buskar? När han lika gärna kunde gått 5 meter åt andra hållet och slängt det på allmänningen om han nu inte orkade ta det till komposthögen 100 meter bort.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          HelénE
          Inlägg 04-06-2012, 20:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

Grannen har ju rätt att kläppa häcken på sin sida, men ska ju först ge dig tillfälle att göra det själv. I annat fall får grannen göra det själv. Men klippet det får han ju i så fall själv ta hand om.

Bäst är ju att inte ha häcken så den väller ut på grannens tomt om man har en besvärlig granne. Med en sådan granne så skulle jag nog helt enkelt antingen flytta häcken längre in på min tomt eller se till att klippa den själv...bara för att slippa diskutera saken. Elle än bättre ta ner häcken och sätta upp ett rejält plank...

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon