Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bo på mars utan returbiljett?!
          merlin68
          Inlägg 05-06-2012, 19:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Nu planeras ett slags forskning/dokusåpa fear.gif där utvalda personer tränas i tio år för att sedan skickas till mars dör de ska bo tills de dör, ingen returbiljett alltså. Läs själva:

http://www.expressen.se/nyheter/ska-resa-t...n-returbiljett/

Låter hemsk tycker jag...undrar var de får mat, vatten, syre osv ifrån? Kan de röra sig "normalt" i de små "hus" där de ska bo - de kan ju knappast ha på sig rymddräkter hela tiden? Hur är det med tyngdlagen på mars?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Azur
          Inlägg 07-06-2012, 21:04
          Länk hit: #2

Gäster

Låter spännande, en stor uppoffring för de som åker men definitivt till mänsklighetens gagn.

Om jag inte minns fel var tanken att skicka friska pensionärer som skulle spendera nåt årtionde med att bygga upp en koloni med växthus, bostäder etc åt senare kolonister.

Tanken med att skicka pensionärer var dels att minska risken för cancer pga strålningen, och dels att det skulle vara folk som redan levt fulla liv på jorden och var redo för en enkelbiljett till en ny utmaning.

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att åka efter att jag gått i pension - alla ska vi dö och jag omkommer hellre i ett försök att sprida mänskligheten till stjärnorna än tynar bort i alzheimer på huddinge sjukhus.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon