CITAT (merlin68 @ 09-06-2012, 22:33)

Nu har allt tjafs och bråk
tagit livet av småpratsforumet 
. Knappt någon som vill skriva här mera...Synd för det brukade vara ett trevligt ställe förr i tiden där alla fick säga sitt utan att det blev omedelbara attacker och där stämningen var positiv, vänlig och god kamratanda

.
Nja, det stämmer inte riktigt utan är nog mer ett idealiserat minne - även om det naturligtvis funnits och finns trevliga trådar på Småprat också. Småprat har alltid mer eller mindre och i perioder varit tjafsigt. Om jag inte minns fel startades väl t o m Allmänt forum och Småprat för att mycket tjafs och den del OT rann över i odlingsforumen när inte Allmänt forum och Småprat fanns som "säkerhetsventil". Det har också så länge jag kan minnas funnits folk som hoppat av och sedan hoppat in igen på forumet p g a bl a Småprat.
Dessutom brukar väl aktiviteten på Småprat gå ner under odlingssäsongen. Kanske får en del ut sina "aggressioner" genom att rensa ogräs och beskära buskar och träd eller också blir odlandet en lisa för själen som stillar odlaiterna.

Tjafset på småprat idag är väl närmast knappt hård kuling med tanke på hur det har stormat tidigare.

Aktiviteten överlag på hela Trädgårdsforumet har också gått ner lite vilket den inte brukar under den här tiden. Tydligen är det något virusliknande som stör en del medlemmar datorer och att flera av dessa inte vågar besöka Odla.nu. Jättetrist och mer trist tycker jag än att småpratsaktiviteten sjunkit.
Redigerat av Kryddan03: 09-06-2012, 21:53