CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 22:09)

Här kan alla soim inte gillar AKB48 eller Japan som land kräkas ur sig sin avsky för en kultur ni inte vet något om och dessutom ge sig på dem som gillar både musiken och landet.
Tror nog jag vet mer än dig och Ruda om själva landet och kulturen då jag besökt nationen två gånger. Vad jag vet så verkar inte nån här ha något speciellt emot själva landet, utan det är mer ert frenetiska tjat om den där SPECIELLA MUSIKEN som folk retat sig på. Finns gott om annan japansk musik också.
Ärligt talat, vad vet du och Ruda om japansk kultur/musik? Känns mer som ni är INTRESSERADE av landet, än att ni älskar det - eftersom ni aldrig varit där (av vad det framgår). Lite som att nån japan hittar en video med Magnus Uggla, blir stormförtjust, googlar på lite bilder från Sverige och finner norrskenet uppe i norrland fantastiskt, och sedan påstår sig älska landet, och kunna en massa om Sverige och svensk musik.
Snarare så att ni två älskar den här varianten av japansk musik, och ni är facinerade av ett land ni ännu inte tycks veta mycket om. För all del, var det, men tro inte att Japan endast sammanfaller med eran hemsnickrade drömbild.
För övrigt har jag inget mer att skriva i den här tråden.